Bas Förbund logo

GDPR

General Data Protection Regulation

GDPR

EU:s nya Dataskyddsförordning, General Data Protecton Regulation (GDPR), är en EU-förordning som innebär ett stärkt skydd för enskildas personliga integritet och ställer hårdare krav på hur personuppgifter får behandlas.

Förordningen trädde i kraft den 25 maj 2018 och ersatte därmed Personuppgiftslagen (PUL).
Grödinge Båtklubb använder Svenska Båtunionens datasystem (BAS) för databehandling av medlemsuppgifter, ekonomi och medlemsavgifter, båtplatser samt hantering av bokade aktiviteter.

BAS har följande registrerade uppgifter om medlemmen:

Namn
Nautisk Kompetens
Båtplats
Båttyp och tillverkare med längd/bredd/vikt
Motortyp och effekt
Försäkringsbolag samt försäkringsnummer

Inga personnummer eller uppgifter lämnas till utomstående företag eller organisationer utöver Svenska Båtunionen för distribution av medlemstidningen Båtliv.

Grödinge Båtklubb publicerar på sin hemsida samt anslagstavla på Båtklubben;
Kontaktuppgifter till Styrelsemedlemmar.
Kontaktuppgifter för övriga förtroendevalda samt funktionärer.

På hemsidan förekommer också information om Seglingstävlingar med namn på deltagare, båt samt resultat.
Foto med medlemmar på båtklubben kan också förekomma på GBKs hemsida.

Vill du att dina uppgifter tas bort, kontakta då ordförande i båtklubben. Se kontaktuppgifter under KONTAKT > STYRELSE eller klicka här.

Grödinge Båtklubb